Hola a tot el món! Acabeu d'entrar a un blog de reflexions sobre l'Educació Física. Aquest blog és per disfrutar i sobretot compartir qualsevol tipus d'opinió amb la finalitat d'aprendre i enriquir-nos.
Recursos
Obtén l'enllaç
Facebook
X
Pinterest
Correu electrònic
Altres aplicacions
Com elaborar un guant de pilota valenciana:⚾
M’agradaria
compartir amb vosaltres uns els materials que hem utilitzat per la classe de
pilota:
Per fer els
guants de pilota necessitarem (els didals els proporcionarà el mestre o la mestra):
Un parell de guants: La base dels guants de pilota.
Cartó de llet: El cartó serveix de protecció.
Esparadrap: Per pegar els trossos de cartó al guant.
Tisores: Per tallar els trossos de cartó
Retolador: Fer la
silueta al cartó de llet per després col·locar-ho al guant.
Video del procés:
L'Esgrima a l'escola
Per elaborar material d'esgrima (florette) necessitarem:
Una varilla d'estor.
2.Afegima un troç redo de xurro d'uns 2 cm d'ample de piscina per fer de barret de l'empunyadura.
3.L'extrem que s'utilitza per tocar al adversari li posarem un tapo de suro.
Exemple de com quedaria la florette.
Avaluació 🆚 Qualificació "encara no"
Us
deixe un vídeo molt interessant del perquè deuríem eliminar el insuficient, suspès
o mal. Us anime a vore-ho!
L'esgrima a l'escola😀 Hui vinc a explicar-vos la sessió d’esgrima realitzada a la Universitat de Valencia. He tingut la sort de poder presenciar els coneixements de Laura Ruiz Sanchis, una esportista d’alt nivell en aquesta modalitat. Al començament de la classe ha explicat un breu resum de la historia de l’esgrima. Ens ha mencionat coses rellevants d’aquest com que és l’únic esport creat i d’origen espanyol. Com a curiositat, un dels tres materials utilitzats en aquest esport, l’espasa, també prové d’España (els altres dos son el florette i el sabre). Laura ha compartit amb nosaltres com es puntuava antigament. Abans pintaven la punta del florette de color roig per quan colpejaven el mico de color blanc es marcava el colp i podien saber amb certesa si era punt. Actualment, s’han instaurat sistemes electrònics per marcar els punts una vegada un oponent colpeja a l’altre. A l’àmbit escolar podem dir que l’esgrima es pot realitzar sense cap tipus de problema, ja que ...
AVALUACIÓ VS QUALIFICACIÓ👊 Aquesta és una de les qüestions més importants del procés educatiu. Cal tindre en compte que no és el mateix avaluar que qualificar. Per començar necessitem saber la definició de cada una d’aquestes. La Reial Acadèmia de la Llengua (RAE) defineix avaluar com una estimació dels coneixements, aptituds i rendiment del alumnat. També defineix qualificar per jutjar ell grau de suficiència o la insuficiència dels coneixements demostrats per un alumne o alumna en un examen o exercici. Una vegada tinguem clars els conceptes podem dir que ambdues deuen ser utilitzades recíprocament per complementar-se. Actualment, no son utilitzades ni valorades per igual ja que sóls importa la nota. En la meua opinió, no es deuria donar tanta importància a una qualificació encara que entenc que es necessite per classificar a l’alumnat. En canvi, pense que el procés és el que té un valor significatiu i deuríem de tindre-ho molt més en compte i premiar-ho, ja que no tots ...
La pilota a L'Olleria ⚾ Hola a tot el món! M’agradaria compartir amb vosaltres la historia de la pilota al meu poble i com pense que no hi ha millor informació que la vivència pròpia, he vuigut anar més enllà de la recerca per internet. He tingut la sort de comptar amb l’ajuda d’un terratinent de L’Olleria com és Carlos, anomenat “costeta” a la presentació de les partides. Aquest home porta la pilota a la sang, ja que, el seu pare va ser pilotari. L’esport va passar de generació a generació fins al punt de ser uns dels pilotaris que ha realitzat partides amb grans personatges rellevants de la pilota com Baldo, Sanchis, Leandro el d’Aielo o Paco Genovés, entre altres. Carlos va començar a practicar la pilota als 14 anys quan a L’Olleria es plenava el trinquet com actualment els estadis de futbol. Aquest era un dels més antics, junt al d’Alcoi, i dels recintes més complicats de la c...
Tradició vs Modernitat 🔙🔛🔜 Els temps, on cada xiquet i xiqueta eixia al carrer i pensava en jugar a futbol o al sambori, on les carreres i les suades eren la costum de la infància de qualsevol persona han quedat enrere. A l’actualitat cada una d’aquestes tenen les mans ocupades amb aparells electrònics (tabletes, mòbils, entre altres) canviant el eixir al carrer a disfrutar dels jocs tradicionals per quedar-se a casa a passar el temps davant d’una pantalla. Abans de que surgiren les noves tecnologies els xiquets i xiquetes es passaven el día jugant al carrer i socialitzant entre ells i elles. Alguns disfrutaven amb jocs com el sambori, el mocador, el tula, la corda, etc. Tots els díes els carrers estaven plens de persones xicotetes disfrutan de l’aire i del bon temps. Per example, a mi m’encantava anar amb la bi...
El Floorball:😜 Hola a tots i totes! El meu grup i jo hem agafat aquest esport alternatiu perquè en sentia curiositat de com es practicaria. De totes maneres, alguns del meu equip ja el van practicar de menuts i menudes i els va encantar l'idea de recordar-ho des d'un altre punt de vista, el o la docent. Us deixe una infografia pel que tinga interès d'aquest esports tan divertit. El floorball per adaptar-ho a la situació COVID-19: -Gel desinfectant per netejar-se les mans al principi i final de la sessió. -Desinfectar prèvia i posteriorment el material (col·locar un caixo pel material que deuria de ser desinfectat perquè ha sigut utilitzat a la sessió). -Intentar tindre el menys contacte possible (aprofitem que es juga amb el stick per mantindre un poc la distancia). Us deixe un vídeo perquè vivencíeu un poc aquest esport:
Què són els esports alternatius?❓❔ Els esports alternatius son una mescla de jocs i esports tradicionals. Es diuen així per la seua gran capacitat de canvi de regles o formes de joc. Ofereixen gran quantitat de modificacions però sempre mantenint l’essència del joc esportiu. Són tan educatius en Educació Física perquè ens permiteixen fer modificacions adaptables al context del aula sense cap tipus de problema. A més, ens ofereixen treballar diferents valors com la coeducació, la igualtat i el respecte. Ens permiteix crear grups mixtes i realitzar adaptacions d’esports per què tots puguen jugar al mateix nivell en participació i diversió. A l’aula d’Educació Física és important plantejar esports d’aquest tipus per fer veure que es poden crear o modificar-los, i no sempre jugar amb les mateixes normes o variants, ja que poden aplegar a fer-se pesats a l’aula. En la sessió del dia 19-11-2020 al pavelló ens ha donat una classe pràctica de jocs alternatius un mestr...
Què és el curriculum d'Educació Física? El currículum d’Educació Primària està format per diversos apartats com els continguts, criteris d’avaluació, estàndards d’aprenentatge i competències que s’utilitzen per realitzar i avaluar les unitats didàctiques que apliquem al llarg del any en horari lectiu. Aquest s’aplica a tots els cursos de Primària(1r a 6t de Primària). Cada un dels cursos recull tots els aspectes mencionat anteriorment per blocs i assignatures depenen el nivell en el que ens trobem. L’àrea d’Educació Física té com a finalitat desenvolupar la competència motriu, és a dir, la integració dels coneixements, els procediments, les actituds i els sentiments vinculats a la conducta motora. Per aconseguir-ho, és necessari l’anàlisi crític de les actituds, els valors referencials al cos, la conducta motriu i la relació amb l’entorn. Així mateix, es busca un desenvolupament emocional, afectiu i d’acceptació del alumnat dins de les seues possibilitats i limitacions. A m...
Reflexió bloc Cristina💭 Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu bloc i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació" "Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez. 1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies. " Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, a...
Sessió realitzada al trinquet de la UPV (Universitat Politècnica de València)⚾ Mai havia estat a un trinquet tan gran com el de la UPV, encara que puc dir que al meu col·legi hi havia un improvisat per poder donar classes de pilota valenciana. En el meu poble, L’Olleria, si que hi ha un trinquet, hui tancat i en estat d’abandonament. A causa d’açò em basaré amb l’experiència que vaig tindre al meu centre. La veritat que quan vaig entrar al trinquet de la UPV va ser impressionant per la seua grandària, la altura i l’estructura que el forma. Es rellevant mencionar dos comentaris del nostre professor Dani: “Aquest trinquet és dels menuts” o “Sols s’utilitza per entrenar”. Aquests comentaris van engrandir la meua impressió cap al trinquet. Quan els meus peus tocaven el terra del terreny de joc se m’ocorrien moltíssimes coses al cap, com el desgast que tindrien els jugadors o la dificultat per encallar una pilota. Per un...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada