Reflexió bloc de Cristina

 Reflexió bloc Cristina💭

Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu bloc i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"

 

"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.

 

1.     Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

En la meua opinió, aquests autors han estan molt acertats. Els esports d’equip tenen que funcionar amb el mateix objectiu tots els individus. Concretament, en el rugbi es necessita una visió de joc i una coordinació molt elevada entre els companys o companyes per totes les regles i dificultats que pots trobar en aquest esport. Normalment, qualifiquen als esports d’equip més complicats que els individuals perquè no depens sols d’un mateix, sinó que son “x” individus els que tenen que actuar al uníson complint les expectatives de cada posició. Les situacions i dificultats que apareixen son superades per cada un dels membres, ajudant-se entre ells i cooperant per poder aconseguir un mateix objectiu. El superar-se dia a dia s’aconsegueix amb una sèrie de valors, esforç i constància.

Per concloure, puc dir que en molts equips es treballa i s’entrena la unió, ja que poder comptar amb un bon ambient i afinitat en els companys i les companyes es pot veure reflexat al camp.


2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."


"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado


Dels jocs practicats a la sessió m’ha cridat l’atenció l’esport anomenat “Volei” per la seua proposta tant interessant. No és un dels esports principals de pilota com potser el basquet o el futbol però pense que pot aportar i abarcar quantitat de valors i continguts de l’assignatura d’Educació Física. Un dels motius més a destacar és l’aparició de variacions i adaptacions perquè tot el món fora participatiu (inclòs l’alumnat amb NEE( Necessitats Educatives Especials). La sessió va ser d’uns 20’ aproximadament però molt exprimida per poder vivenciar aquest esport en primera persona. Pel que a mi en respecta, sense comptar el meu (Taekwondo), va ser el que més destacaria basant-me amb la cita marcada per la docent.


3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.


El joc escollit és el volei i una bona adaptació perquè tot el món participe a l’activitat és la necessitat de que la pilota siga tocada per tots per passar-la al camp contrari.

Si un equip son 3 persones, la pilota tindrà que ser passada mínim 2 vegades (colpejant-la les tres persones 100%). D’aquesta forma ens asseguraríem la participació de tots els i les membres del grup.


4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

 

1ªEstratègia

A l’esport del Volei comptarien les vegades que podem passar la pilota d’un costat a un altre sense que toque terra. D’aquesta manera aconseguim que s’elimine la paraula guanyar (llevant-li importància al resultat) que es transformaria per la de col·laborar (donant-li importància al procés). La finalitat serà veure com els dos equips compleixen l’objectiu de fer el major número de passes possibles.  

 

2ªEstratègia

Al futbol sala es jugarien una sèrie de partits on el resultat inicial és de 0-10. Un equip li correspon el 0 i a l’altre el 10. Ací, busquem que els dos números es troben, ja que el gol que marque l’equip que comença amb 10 canviaria a 9. En canvi, si marca el que parteix de 0, es quedaria amb 1. L’objectiu és que els dos equips es troben en el resultat. D’aquest forma no hi haurien ni guanyadors ni perdedors, una vegada es troben el partit començaria de nou. La finalitat és fomentar la pràctica del futbol sala sense tindre en compte el qui va guanyant o perdent.

 

3ªEstratègia

Al basquet podríem realitzar partits on no hi haguera marcador perquè tot el joc funcionaria per rols. Un equip s’encarregaria de defendre i l’altre atacar. D’aquesta manera no es centrarien en aconseguir encestar sinó realitzar bé les accions d’atac o defensa. Una vegada acabada la jugada, li tocaria un canvi de rols. L’acció de clavar la pilota en la cistella quedaria en un segon pla junt al guanyar o perdre. La finalitat seria donar-li importància a l’elaboració de la jugada o anul·lació d’aquesta.

 

 

AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

x

Pense que he sigut molt participatiu i ha disposició de realitzar i aprendre de qualsevol joc.

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

 

x

Posteriorment a la realització d’aquestes respostes, pense:

·       Estan fetes amb molta reflexió.

·       Cap falta d’ortografia.

·       Totes les respostes tenen a veure amb la pregunta.

 

 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

 

x

El meu esport va ser el Taekwondo. Jo soc esportista d’elit en aquesta modalitat i pense que vaig participar a totes les parts. Proposant tant en la part de l’activitat com la par teòrica-tècnica.

 

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 

x

La meua aportació va ser total, ja que vaig ser dels pocs que controlava sobre aquest. Els meus companys i companyes van posar de la seua part perquè tot el món seguira les indicacions. La progressió va ser perfecta a la sessió i pense que molt adequada per Primària.

 

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

x

La satisfacció és plena per la motivació que vaig notar per part de la classe. Així mateix, és un esport “nou” per a molts i pense que s’ho van passar genial.

 


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

x

Pense que he aprés molt en la part de Cristina, sobretot del rugbi. La veritat que m’haguera agradat disfrutar més d’aquestes classes pràctiques.

 

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: ....10......

 

 

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Currículum a l'àrea d'Educació Física

Reflexió Tradició vs Modernitat

Entrada 1 de l'esgrima (17/11/2020 - Irene)

Entrada 3. El meu esport alternatiu (Irene)

Reflexió sobre l'avaluació i la qualificació

La pilota al meu poble

Entrada 2 Esports alternatius en temps de Covid-19 (19/11/2020 - Irene)

Sessió de pilota amb Dani (12/11/2020)