Entrada 1 de l'esgrima (17/11/2020 - Irene)

 

L'esgrima a l'escola😀

Hui vinc a explicar-vos la sessió d’esgrima realitzada a la Universitat de Valencia. He tingut la sort de poder presenciar els coneixements de Laura Ruiz Sanchis, una esportista d’alt nivell en aquesta modalitat.

Al començament de la classe ha explicat un breu resum de la historia de l’esgrima. Ens ha mencionat coses rellevants d’aquest com que és l’únic esport creat i d’origen espanyol. Com a curiositat, un dels tres materials utilitzats en aquest esport, l’espasa, també prové d’España (els altres dos son el florette i el sabre).

Laura ha compartit amb nosaltres com es puntuava antigament. Abans pintaven la punta del florette de color roig per quan colpejaven el mico de color blanc es marcava el colp i podien saber amb certesa si era punt. Actualment, s’han instaurat sistemes electrònics per marcar els punts una vegada un oponent colpeja a l’altre.

A l’àmbit escolar podem dir que l’esgrima es pot realitzar sense cap tipus de problema, ja que apareix un apartat d’esports alternatius al currículum (Decret 108/2014) i podrien justificar la seua pràctica al bloc 5 de "Jocs i activitats esportives". A més, es rellevant destacar que no seria molt costos aconseguir material per formar les florettes ja que pense que gastar-se 40-50 euros per alumne o alumna potser inaccessible.

Per elaborar el material d’esgrima necessitarem:

1.     Una varilla d’estor

2.     Afegim un troç de xurro de piscina com el barret de l’empunyadura .

3.     L’extrem que s’utilitza per tocar al adversari li posarem un tapo de suro (una botella de vi).

El meu company i companya amb mi en posició d'esgrima

CLASSE PRÀCTICA:

Laura ens ha mostrat diversos passos, colps i aspectes dels arbitres d’aquest esport. Posteriorment, ens ha fet posar-los en pràctica.

Amb tot el que ens ha ensenyat aquesta experta del esgrima portaria una sèrie d’exercicis en una classe de 5é de Primària:

El joc d’animació començaria amb dos voltes al camp per calfar i mostraria ràpidament els moviments per col·locar-se en posició de combat numerant-los del 1 al 3. L’alumnat correria lliure i quan el o la mestra mencione algun dels números durien col·locar-se ràpidament a la posició que toque.

El joc principal es fer un joc de distancies on es farà com un combat d’esgrima però amb la florette anem a intentar tocar el muscle del adversari sense morens del lloc. Aquest podrà moure la part superior però mai alçar els peus de terra. Una vegada tocat el muscle canviarem els rols. Tot l’exercici s’intentarà fer amb les tècniques i posicions d’esgrima.

Per acabar, el joc de tornada a la calma faríem un cercle per baixar pulsacions i una sèrie de respiracions. Per finalitzar la sessió i aquesta part, farem una posada en comú de que ens ha paregut la classe, aspectes positius i negatius

En resum, hem vivenciat un esport de combat que inculca als i les alumnes respecte als companys, motivació i ganes d’aprendre d’una forma no violenta. Pense que l’esgrima es perfectament aplicable a les meues classes com a futur docent per aconseguir una classe significativa i plena de valors.

La classe de 4rt-B del grup blau en l'especialitat d'Educació Física

Comentaris

  1. En esta entrada David nos habla de su participación práctica en una clase de esgrima impartida por Laura Ruiz Sanchís. Así pues, explica de forma correcta y coherente la experiencia, hablando del origen del deporte y de cómo aplicarlo en primaria relacionándolo con el marco curricular e incluso explicando cómo podemos crear el material necesario.

    Además, explica un ejemplo de sesión concreta lo que nos facilitará la aplicación de lo que David nos cuenta en su entrada, en nuestras propias clases. También encontramos que la información se apoya en fotografías de la sesión, en las que se puede ver también el material elaborado.

    Por lo tanto, acorde con la valoración hecha pienso que la calificación adecuada sería un 10. Enhorabuena!!

    ResponElimina
  2. Buenas noches David,

    Me ha llamado la atención leer esta entrada ya que nuestro grupo no hemos practicado la esgrima profundamente. Es curioso como evolucionan los deportes al paso del tiempo no crees? En este caso la puntuación de la esgrima, interesante. Como todo juego o deporte es interesante su aplicación en la etapa de primaria y en mi opinión, lo has bordado.

    Aspectos a mejorar serían las faltas de ortografía!

    Mi puntuación final sería de 9.5! A seguir aprendiendo!

    ResponElimina
  3. INÉS LUNA SÁNCHEZ EVALÚA:
    En esta entrada David nos explica su participación en el gimnasio de la UV, donde ha trabajado la esgrima junto a sus compañeros.
    Me ha encantado la sesión que ha trabajado y ojalá hubiera tenido la misma suerte porque el hecho de que vaya una profesional lo cambia todo y a mejor. Seguidamente, ha explicado la sesión práctica que ha llevado a cabo con un vocabulario muy claro y adecuado.
    Me ha parecido muy conveniente y apropiado el hecho de que haya querido compartir con nosotros imágenes sobre la sesión.
    La nota que se merece es un 9,5

    ResponElimina
  4. A aquesta entrada David ens explica la pràctica vivenciada a la UV sobre esgrima. He de reconèixer que no estic molt familiaritzada amb aquest esport i gràcies al seu escrit he pogut adonar-me de la riquesa que té i els avantatges que presenta per a la seua aplicació a l'aula d'Educació Física. Així mateix, la seua descripció és detallada, la qual coa em permet "endinsar-me" en la pràctica i entendre cadascuna de les seues parts. Finalment, només destacaré per a millorar algunes faltes d'ortografia presents. Per això mateix, la nota que es mereix és un 9,5.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Currículum a l'àrea d'Educació Física

Reflexió bloc de Cristina

Reflexió Tradició vs Modernitat

Entrada 3. El meu esport alternatiu (Irene)

Reflexió sobre l'avaluació i la qualificació

La pilota al meu poble

Entrada 2 Esports alternatius en temps de Covid-19 (19/11/2020 - Irene)

Sessió de pilota amb Dani (12/11/2020)