Reflexió sobre l'avaluació i la qualificació

 AVALUACIÓ VS QUALIFICACIÓ👊

Aquesta és una de les qüestions més importants del procés educatiu. Cal tindre en compte que no és el mateix avaluar que qualificar.

Per començar necessitem saber la definició de cada una d’aquestes. La Reial Acadèmia de la Llengua (RAE) defineix avaluar com una estimació dels coneixements, aptituds i rendiment del alumnat. També defineix qualificar per jutjar ell grau de suficiència o la insuficiència dels coneixements demostrats per un alumne o alumna en un examen o exercici. Una vegada tinguem clars els conceptes podem dir que ambdues deuen ser utilitzades recíprocament per complementar-se.

Actualment, no son utilitzades ni valorades per igual ja que sóls importa la nota. En la meua opinió, no es deuria donar tanta importància a una qualificació encara que entenc que es necessite per classificar a l’alumnat. En canvi, pense que el procés és el que té un valor significatiu i deuríem de tindre-ho molt més en compte i premiar-ho, ja que no tots els i les alumnes parteixen d’un mateix nivell ni facilitats. S’observen molts xiquets i xiquetes que vomiten una informació al paper i després no recorden res sense trobar-li sentit al que acaben de fer, simplement, aprovar o traure “x” nota per passar de curs. És rellevant mencionar la obligació que tenen els i les mestres per “demostrar” el nivell de coneixement amb una nota entre el (1-10). Els i les docents deuríen d’anar més enllà i avaluar des d’un procés reflexiu, recíproc i valoratiu mitjançant l’observació de l’alumnat per tindre en compte no sòls la nota sinó també l’esforç per aconseguir-la.

En resum, la qualificació és necessària per veure el nivell de l’alumnat però canviaria la manera de aconseguir-la. A més, eliminaria la paraula “insuficient”, “suspès”, “mal” i la canviaria per un “encara no”. Aquest canvi és per la transmissió de les paraules negatives a l’alumnat provocant el fracàs o l’abandono escolar. Amb el “encara no” estem transmetin-los que poden aconseguir-ho molt prompte, animant-los a esforçar-se per complir l’objectiu del aprovat.

 
Entrada 4 - Opinió personal 💭(Irene 17/12/2020 ): 

L’assignatura m’ha semblat atractiva i activa encara que no l’hagem pogut disfrutar com deuria ser per culpa de la pandèmia provocada pel COVID-19.

Al començament, el contingut era sols pilota (escala i corda, raspall, llargues, entre altres) però trobàvem a faltar el provar altres esports, jocs o alternatives d’aprenentatge per aplicar a les nostres futures aules. La pilota m’agradava molt però pense que estem a la universitat per anar mes enllà de sols un esport i tota la part didàctica de Dani es va basar amb aquest tema.

La part de Irene va ser un canvi totalment diferent perquè veiem varietat a l’assignatura ja que ens va donar la possibilitat de conèixer a persones referents en el món de l’Educació Física com Laura a l’esgrima o al professor d’Educació Física dels jocs alternatius. Sincerament, m’ha encantat aquesta part perquè pense que on veritat s’aprèn es de les vivències, i com ens trobem encara a la carrera, no hi ha millor exemple que les vivències de les persones que ja ocupen el lloc laboral que nosaltres volem aconseguir.

Cristina ens va ensenyar l’esport del rugbi transmetent-nos multituds de valors com el companyerisme, el treball col·lectiu, el joc net, entre altres. Així mateix, ens va donar la possibilitat de provar 4 disciplines dels esports que havien elegit cada equip per observar com podem aplicar cada un d’ells (Futbol sala, Voleibol, Basquet i Taekwondo) a les nostres futures aules.

En resum, pense que ha sigut una assignatura plena de vivències amb uns companys i companyes que han facilitat molt les classes tant practiques com teòriques posant de la seua part per portar-les a terme. En el que respecta a mi mateixa, ho he donat tot per l’assignatura i aprendre dels i les tres mestres que he tingut enriquint-me de cada un d’ells per ser millor docent en un futur.

Per últim, soc dels que pense que la coavaluació és un poc no fiable ja que potser et avaluen els amic o els que no son tan amic fent-la molt irreal la teua nota. En canvi, la heteroavaluació el o la docent es basarà amb els requisits necessaris a la entrada sense ningun tipus de estereotip. Per últim, es rellevant mencionar l’autoavaluació, ja que pense que és totalment necessària per saber el que pensa l’alumnat del seu propi treball. Pel que a mi respecta, m’assignaria un 10 al meu bloc i l’assignatura en general (sense comptar l’examen). La meua nota seria la mencionada amb anterioritat per l’esforç, temps i implicació dedicat a aquesta ferramenta i a les sessions. En aquestes, he tingut un comportament participatiu, correcte i dispost a provar qualsevol tipus de tècnica d’aprenentatge.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Currículum a l'àrea d'Educació Física

Reflexió bloc de Cristina

Reflexió Tradició vs Modernitat

Entrada 1 de l'esgrima (17/11/2020 - Irene)

Entrada 3. El meu esport alternatiu (Irene)

La pilota al meu poble

Entrada 2 Esports alternatius en temps de Covid-19 (19/11/2020 - Irene)

Sessió de pilota amb Dani (12/11/2020)